sobota, 29 marca 2014

15. Najgorsza książka jaką dotychczas przeczytałam.

Tytuł: Bezimienna
Autor: Hanri Magali

Wydanie pierwsze

*Ukryli ją na zawsze na Ziemi, by ocalić przed złymi mocami*

W opisie mocno posłodzili:
"Pewne zwariowane małżeństwo adoptuje kilkunastoletnią Zuzannę. Nieśmiała i zakompleksiona dziewczyna nie może odnaleźć się w małym miasteczku i nowej szkole. Stopniowo odkrywa, że nie jest taka jak jej rówieśnicy- widzi rzeczy, których inni nie dostrzegają. Ma niezwykły kontakt z otaczającą ją przyrodą, a pewnego dnia trafia do antykwariatu, gdzie odnajduje tajemniczą księgę, którą tylko ona potrafi odczytać... Ale czy poradzi sobie z wydarzeniami, które przerastają zwykłą nastolatkę?"



Jestem po prostu zła, że tą książkę w ogóle wypuścili do księgarń. Totalne dno. Co mnie zachęciło? Okładka, opis... na tym się pozytywy kończą. Amatorski język, ograniczone słownictwo, brak synonimów... Autorka nie umie budować relacji między postaciami, zero chronologii w tym zakresie. Ogólny zakres typu fabuła jest w porządku. Wszystko, co się czyta jest takie naiwne i mdłe...  Postać bezsensowna, pusta.
Poza tym od niektórych momentów płakać się chciało (z rozpaczy bynajmniej nie spowodowanej fabułą), np. jej dzielny piesek walczy z krwiożerczym czarnym kocurkiem, jakie to straszne, trzeba go opatrzyć, kruk mu leci na pomoc... Błeee. "Zwariowanie" rodziców polega na tym że się jąkają? bo ja nic takie interesującego w nich nie zauważyłam. A "zakompleksiona" to za mało powiedziane. Autorka w swojej postaci się chyba odnalazła, bo co chwila postać wspomina: "Jaka to jestem brzydka. Mam zęby jak łopaty. Mam walcowatą figuręęę." Książka niewarta tych 35 zł. W dodatku żadnego ~od autora~ czy ~dziękuję przyjaciołom, partnerowi, rodzinie, mamie~. Naprawdę, totalnie amatorska książka.

Cena: ok. 35 zł
Ocena:  2/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

❄ Staram się odpowiadać na Wasze komentarze :)
❄ Jestem też otwarta na krytykę ;) Nie gryzę...
❄ Jeśli chcesz, abym zajrzała na twojego bloga, na górze mam stronę "wasze blogi"
❄ Proszę nie spam!